bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Frequently Asked Questions

Please select your question category

Search FAQs
View all frequently asked questions

Μην ξεχνάτε ότι για να συμπεριληφθούν οι εκπαιδευτικοί στη λίστα για να γίνουν οι αναθέσεις, θα πρέπει να τους κάνετε «ανάληψη υπηρεσίας» από τοMyschool. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει απαραίτητα στις Καρτέλες Τοποθέτησής τους, να ενημερωθούν τα πεδία «Στοιχεία Πράξης Ανάληψης» και «Αριθμός» και «Ημ/νία Ανάληψης» σύμφωνα με τα βήματα:

  1. Πατήστε στην επιλογή "ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ"
  2. Πατήστε στην επιλογή "Τοποθετήσεις εργαζομένων στο Φορέα Μου"
  3. Πατήστε "Αναζήτηση" να εμφανιστούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών.
  4. Πατήστε στο "γρανάζι" ενός εκπαιδευτικού που δεν εμφανίζεται  στη λίστα για ανάθεση μαθημάτων.
  5. Συμπληρώστε τα πεδία «Στοιχεία Πράξης Ανάληψης» και «Αριθμός» και «Ημ/νία Ανάληψης» στην καρτέλα του.
  6. Πατήστε «αποθήκευση» και «επιστροφή στον κατάλογο».
  7. Επαναλάβετε τα βήματα 4) έως 6) για όλους τους εκπαιδευτικούς που δεν εμφανίζονται στη λίστα για ανάθεση μαθημάτων.

Στους εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί για την υλοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης, δε γίνεται ανάθεση ωρών αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο τμήμα διδασκαλίας. Θα πρέπει στην ατομική τους καρτέλα (στις ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΜΟΥ) να περαστεί η τιμή «Παράλληλη στήριξη / στήριξη από ΕΒΠ» στις ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ, κάτω από το πορτοκαλί κουτί των αναθέσεων. Υπενθυμίζουμε ότι για να ολοκληρωθεί η αποθήκευση, απαιτούνται δύο κλικ: ένα στο πράσινο ν (κάτω από τον πίνακα) και ένα στο κουμπί ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ.

Θα πρέπει η κατανομή των ωρών να ξεκινάει σε όλες τις τάξεις από τη δεύτερη γραμμή του πίνακα, ώστε η πρώτη να είναι διαθέσιμη για τον / τους εκπαιδευτικούς που είναι υπεύθυνοι για το τμήμα της Πρωινής Ζώνης.

Δεν πρέπει να τον διαγράψετε (και όντως δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα. Μπορείτε μόνο – σε περίπτωση λαθεμένης τοποθέτησης – να υποβάλετε αίτημα διαγραφής στην ατομική του καρτέλα στις ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΜΟΥ). Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να τερματίσετε την υπηρέτησή του στο σχολείο, ώστε το όνομά του να εμφανίζεται με μπλε χρώμα. Πηγαίνετε ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΜΟΥ, μπαίνετε στην καρτέλα του και αλλάζετε την ημερομηνία στο κελί «Ισχύει έως», βάζοντας την ημερομηνία που ο εκπαιδευτικός εργάστηκε στο σχολείο για τελευταία φορά.

Μόλις αποθηκεύσετε, ο εκπαιδευτικός θα εμφανίζεται στον πίνακα των εργαζομένων με μπλε χρώμα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Στην περίπτωση που ο εν λόγω εκπαιδευτικός πάρει οποιουδήποτε τύπου άδεια μεγάλης διάρκειας – μεγαλύτερης των 10 ημερών (κύησης, ανατροφής κλπ) – ή αποσπαστεί σε κάποιον φορέα, δεν ακολουθούμε την παραπάνω διαδικασία, αλλά του περνάμε την άδεια αυτή στο τμήμα «Απουσίες εργαζόμενου που σχετίζονται χρονικά με αυτή την υπηρέτηση», ώστε το όνομά του να εμφανίζεται με κόκκινο χρώμα.

Πρέπει να ελέγξετε την κατανομή των μαθητών που έχετε κάνει στα τμήματα της σχολικής μονάδας. Είναι βέβαιο ότι δεν έχετε τσεκάρει τα ονόματα κάποιων παιδιών. Κάντε τη διόρθωση πηγαίνοντας ΜΑΘΗΤΕΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ. Στη συνέχεια ελέγξτε εκ νέου το μαθητικό δυναμικό.

       Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να δείτε τον αριθμό των μαθητών στους υπόλοιπους τύπους τμημάτων (ξένων γλωσσών, ολοήμερου, ένταξης, πρωινής ζώνης κλπ). Είναι λοιπόν πολύ βασικό να θυμάστε πως, όταν δημιουργείτε οποιοδήποτε τμήμα, πρέπει απαραιτήτως στη συνέχεια να δηλώσετε ποιοι μαθητές φοιτούν σε αυτό, ώστε να ενημερωθούν οι πίνακες του μαθητικού δυναμικού.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε τα συστεγαζόμενα Δημοτικά Σχολεία Α και Β, στα οποία λειτουργεί κοινό τμήμα Πρωινής Ζώνης, με υπεύθυνο έναν εκπαιδευτικό από το σχολείο Α. Οι Διευθυντές και των δύο σχολείων θα πρέπει να δημιουργήσουν τα αντίστοιχα τμήματα στη Διαχείριση Τμημάτων και να κάνουν την κατανομή των μαθητών σε αυτά. Ανάθεση ωρών θα κάνει μόνο ο Διευθυντής του σχολείου Α, ενώ ο Διευθυντής του Β πρέπει να αναφέρει την ιδιαιτερότητα αυτή στις Παρατηρήσεις (ΦΟΡΕΙΣ – Ο ΦΟΡΕΑΣ ΜΟΥ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ).

Πρέπει να κάνετε κατανομή των παιδιών στα τμήματα αυτά (ΜΑΘΗΤΕΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ). Θα πρέπει να τσεκάρετε τα τμήματα όλων των ζωνών, στις οποίες φοιτούν τα παιδιά και όχι μόνο το τμήμα της ζώνης αποχώρησης. Μόνο στην περίπτωση που κάποιος μαθητής αποχωρεί πριν από το τέλος του ωραρίου δε θα τσεκάρετε όλα τα κουτάκια.

Με την ευκαιρία, να πούμε ότι κατανομή μαθητών πρέπει να κάνετε σε οποιοδήποτε τμήμα δημιουργείτε, ασχέτως τύπου.

Θα πρέπει να κάνετε ανάκληση της άδειας, δηλ. να την ακυρώσετε, πατώντας το εικονίδιο του κάδου. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, είναι υποχρεωτικό να συμπληρωθεί στο πλαίσιο που εμφανίζεται η αιτιολογία της ανάκλησης. Στη συνέχεια θα υποβάλετε εκ νέου την άδεια.

Αφού μπείτε στο περιβάλλον των ελέγχων προόδου και πριν πατήσετε ΠΡΟΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ, κάντε κλικ στο κουμπί ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ στο κάτω μέρος της σελίδας. Εκεί μπορείτε να ορίσετε την ημερομηνία που θέλετε, καθώς και το αν θα εμφανίζονται οι απουσίες των μαθητών.

Πηγαίνετε ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ – ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ. Στο κελί ΤΙΤΛΟΣ γράψτε «Ο Διευθυντής» και συμπληρώστε το ονοματεπώνυμό σας στο αντίστοιχο πεδίο. Λάβετε υπόψη ότι τα στοιχεία αυτά θα εμφανίζονται στους ελέγχους προόδου με την ίδια ακριβώς μορφοποίηση. Αυτό σημαίνει ότι καλό είναι, για λόγους ομοιομορφίας, να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας με κεφαλαία γράμματα αφού έτσι εμφανίζεται και το ονοματεπώνυμο του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του κάθε τμήματος.

Στην περίπτωση που ένας εκπαιδευτικός κάνει κατ’ οίκον διδασκαλία, ακολουθούμε τα προαναφερόμενα βήματα: Στις Λεπτομέρειες ωραρίου εργασίας του εργαζόμενου επιλέγουμε «ΚΑΤ'ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ – Υπερωρία» και βάζουμε 5 ώρες ανά εβδομάδα, έστω κι αν ο πραγματικός αριθμός τους είναι μικρότερος. Κατόπιν περνάμε αναλυτικά στον πίνακα των υπερωριών (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – Καταχώριση υλοποιημένων υπερωριών μονίμων / αναπληρωτών για υπερωριακή αποζημίωση) τις ώρες διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκαν. Τα στοιχεία στον πίνακα αυτόν πρέπει να ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

     Αν ο εκπαιδευτικός κάνει κατ’ οίκον διδασκαλία σε μαθητή άλλου σχολείου (η συνηθέστερη περίπτωση), οι παραπάνω ενέργειες γίνονται από τον Διευθυντή του σχολείου, όπου ανήκει ο μαθητής.

  Όταν ο εκπαιδευτικός σταματήσει την κατ’ οίκον διδασκαλία, θα πρέπει να γίνει διακοπή της υπηρέτησής του στο σχολείο (μεταβάλλουμε στην ατομική του καρτέλα την ημερομηνία στο κελί «Ισχύει έως»), ώστε το όνομά του να εμφανίζεται πλέον με μπλε χρώμα.

Για να δείτε αριθμό μαθητών στο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, θα πρέπει πρώτα να έχετε κατανείμει τους μαθητές σε τμήματα. Αν όλα γίνουν σωστά, θα πρέπει να βλέπετε τον ίδιο αριθμό μαθητών τόσο στην αρχική σελίδα όσο και στον πίνακα του ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ. Αν εκεί ο αριθμός είναι μικρότερος, σημαίνει ότι δεν έχετε κατανείμει κάποια παιδιά στο τμήμα όπου ανήκουν.

1. Η επιβεβαίωση δεδομένων γίνεται πατώντας το αντίστοιχο κουμπί στην αρχική σας σελίδα του MYSCHOOL και επιλέγοντας «ΟΚ» στο μήνυμα που θα εμφανιστεί.

2. Η επιβεβαίωση δεδομένων γίνεται ΜΟΝΟ δυο φορές τον μήνα, την 1η και την 15η μέρα.

3. Αν τύχει η 1η ή η 15η του μήνα να  πέφτει σε αργία, η επιβεβαίωση θα πρέπει να γίνει την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

4. Για να είστε σίγουροι ότι η επιβεβαίωση πραγματοποιήθηκε σωστά, ελέγξτε την ημερομηνία και την ώρα στη φράση «Η τελευταία επιβεβαίωση πραγματοποιήθηκε στις…», ακριβώς πάνω από το κουμπί της επιβεβαίωσης.

Μπαίνοντας στην ατομική καρτέλα του Διευθυντή (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΜΟΥ) θα πρέπει οι ώρες στα κελιά Υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο υπηρέτησης και Ώρες υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου υπηρέτησης στο φορέα να είναι οι ίδιες, έστω και αν ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός έχει μειωμένο ωράριο διδασκαλίας. Ο Διευθυντής πρέπει να δηλώσει στις Λεπτομέρειες ωραρίου εργασίας του εργαζόμενου τις ώρες μείωσης του ωραρίου τους. Για παράδειγμα, κάποιος με υποχρεωτικό ωράριο 21 ώρες, ο οποίος οφείλει να διδάσκει 8 ώρες, θα δηλώσει μείωση ωραρίου 13 ώρες:

Οι 8 ώρες διδασκαλίας του θα εμφανίζονται, όπως και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου του, στο πορτοκαλί κουτί της ατομικής τους καρτέλας.

Σίγουρα ο εκπαιδευτικός αυτός είναι στην πρώτη γραμμή του πίνακα. Το MYSCHOOL σε όλους τους πίνακες μαρκάρει με γκρίζο χρώμα την πρώτη γραμμή. Το ίδιο π.χ. συμβαίνει και στον κατάλογο με τους μαθητές του σχολείου, με τη διαφορά ότι εκεί τα ονόματα των παιδιών είναι γραμμένα με μαύρο χρώμα κι έτσι το μάτι δεν αντιλαμβάνεται εύκολα το γκριζάρισμα της γραμμής. Επίσης: Αν μπείτε στην καρτέλα ενός εκπαιδευτικού και του περάσετε μια απουσία μεγαλύτερη των 10 ημερών (ώστε το όνομά του να φαίνεται κόκκινο), όταν πατήσετε «Επιστροφή στον κατάλογο» και επιστρέψετε στον πίνακα με τους εκπαιδευτικούς, θα δείτε ότι όλη η γραμμή έχει γκριζάρει και δε βλέπετε το κόκκινο χρώμα. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο τρόπος είναι απλός: Κάντε κλικ σε μια άλλη γραμμή. Τέλος, αν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι περισσότεροι από 10 και θέλετε να εμφανίζονται όλοι σε μία σελίδα, επιλέξτε στο κάτω μέρος του πίνακα «Γραμμές ανά σελίδα: 30» (ή και παραπάνω). Η ρύθμιση διατηρείται μέχρι να αποσυνδεθείτε από το MYSCHOOL.

Οι άδειες επαπειλούμενης κύησης δηλώνονται σε δύο σημεία:

Α. Στην ατομική καρτέλα της εκπαιδευτικού (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΜΟΥ, στο τμήμα «Απουσίες εργαζόμενου που σχετίζονται με αυτή την τοποθέτηση»), όπου πληκτρολογούμε τη λέξη ΕΠΑΠΕΙΛ για να εμφανιστεί η σχετική τιμή.

Β. Στο «ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ / ΑΔΕΙΕΣ (ΠΛΗΝ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ) ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ».

       Και στις δυο περιπτώσεις επιλέγουμε «ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ λόγω Επαπειλούμενης Κύησης».

Αφού ο συγκεκριμένος τύπος άδειας ξεπερνάει τις 8 ημέρες, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να περάσει από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή. Θα δηλώσετε λοιπόν εξαρχής την άδεια ως «ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ – με γνωμάτευση Α/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής» βάζοντας τον αριθμό των ημερών που θέλετε. Στη συνέχεια θα αποθηκεύσετε και θα υποβάλετε την άδεια κατά τα γνωστά. Μόλις έρθει η έγκριση από την επιτροπή, θα μπορέσετε να προχωρήσετε στην έγκριση της άδειας στο σύστημα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μην παραλείψετε να δηλώσετε την άδεια αυτή (αφού ξεπερνάει σε διάρκεια τις 10 ημέρες) και στην ατομική καρτέλα του εκπαιδευτικού (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΜΟΥ) στο τμήμα «Απουσίες εργαζόμενου που σχετίζονται με αυτή την τοποθέτηση». Στον τύπο απουσίας πληκτρολογήστε τη λέξη ΑΝΑΡΡ και επιλέξτε «ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ – με γνωμάτευση Α/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής (όχι επαπειλούμενης κύησης)».

Υπενθυμίζεται τέλος ότι για αναρρωτικές άδειες μετά από χειρουργική επέμβαση ή νοσηλεία μεγαλύτερη των 7 ημερών, δεν απαιτείται η έγκριση από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή. Αν έχετε οποιαδήποτε απορία, επικοινωνήστε με το Τμήμα Αδειών.

Όταν ο μαθητής απουσιάζει αδικαιολόγητα από το σχολείο, ο δάσκαλος της τάξης σε συνεργασία με το Διευθυντή επικοινωνούν (γραπτώς ή προφορικώς) με τους γονείς - κηδεμόνες του μαθητή. Σύμφωνα με το άρθρο 94, § 4, εδάφιο 26 (Ν.3852/20101), ο Δήμος αφού ενημερωθεί υπεύθυνα από τον Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η της Σχολικής Μονάδας μπορεί να επιβάλει κυρώσεις στους γονείς — κηδεμόνες που δεν εγγράφουν τα παιδιά στο Δημοτικό Σχολείο ή Νηπιαγωγείο και αμελούν για την τακτική φοίτησή τους.
Σε περίπτωση που η επικοινωνία δεν καταστεί δυνατή, ακολουθεί έγγραφη ενημέρωση του αρμόδιου δήμου και της αστυνομικής αρχής σχετικά με την αδικαιολόγητη απουσία ταυ μαθητή, ώστε να προχωρήσουν στην αναζήτησή του (άρθρο 11, § 2β, Π.Δ. 201/19982) και ακολούθως να σας ενημερώσουν εγγράφως για το αποτέλεσμα της αναζήτησης. Ταυτόχρονα το σχολείο με ηλεκτρονικά μήνυμα προς όλα τα Δημ. Σχολεία της Δ/νσης Π.Ε. Μεσσηνίας (μέσω της Δ/νσης Π.Ε. Μεσσηνίας) ζητά να ενημερωθεί άμεσα για πιθανή έγγραφή-φοίτηση του μαθητή σε άλλο σχολείο του νομού. Σε περίπτωση που όλες οι παραπάνω ενέργειες δεν φέρουν αποτέλεσμα, ο Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του Δημ. Σχολείου με έγγραφό του προς την Δ/νση Π.Ε Μεσσηνίας (άρθρο 11, § 2β, Π.Δ. 201/1998) ενημερώνει για την αδικαιολόγητη απουσία του μαθητή, αναφέρει τα στοιχεία ταυ μαθητή (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, τάξη εγγραφής, ημ. γέννησης) επισυνάπτοντας τα αντίγραφα όλων των εγγράφων που αφορούν τις ενέργειες που έγιναν για την αναζήτηση του μαθητή από το σχολείο (έγγραφα προς γονείς-κηδεμόνες, έγγραφο προς δήμο - αστυνομία).

Αρμόδιος για την παρακολούθηση της τακτικής φοίτησης των μαθητών είναι ο δάσκαλος της τάξης (άρθρο 11, § 2α, Π.Δ. 201/19983) ο οποίος είναι υποχρεωμένος να καταγράφει καθημερινά τις παρουσίες-απουσίες του/ης μαθητή/τριας στο Φύλλο ημερήσιου ελέγχου, το οποίο παραμένει στο αρχείο του σχολείου για πέντε σχολικά έτη.

Μαθητής που διακόπτει τη φοίτηση για 2 συνεχόμενα σχ. έτη, δεν εγγράφεται στην ίδια τάξη (άρθρο 6, εδ. Α, § 1, Π.Δ. 201/984) και δεν υπολογίζεται στους εγγραφέντες μαθητές του σχολείου. 

Εκπρόθεσμες εγγραφές μαθητών (μετά τις 21 Ιουνίου) γίνονται με απόφαση του Δ/ντή του σχολείου και μόνο στην περίπτωση που ο μαθητής ανήκει στη σχολική περιφέρεια του σχολείου του και εφόσον η εγγραφή δεν δημιουργεί ανάγκη για λειτουργία επιπλέον τμήματος ή ανάγκη για επιπλέον απασχόληση εκπ/κού. Σε περίπτωση που η Δ/νση του σχολείου αδυνατεί να ρυθμίσει την εκπρόθεσμη εγγραφή, γίνεται άμεση ενημέρωση της Δ/νσης Π.Ε. Μεσσηνίας, η οποία με απόφαση του Δ/ντή Εκπαίδευσης θα προβεί σε ρύθμιση (άρθρο 7, § 2, Π.Δ. 201/19985).

Ως ανώτατο όριο υποχρεωτικής Φοίτησης μαθητών έχει ορισθεί, σύμφωνα την § 3, του άρθρου 2 του Ν. 1566/19856, το 16ο έτος της ηλικίας. Η υποχρεωτική φοίτηση περιλαμβάνει το Νηπιαγωγείο, το Δημ. Σχολείο και το Γυμνάσιο αλλά είναι ευνόητο ότι εφόσον η φοίτηση στο Δημοτικό Σχολείο, δεν έχει ολοκληρωθεί, αυτή συνεχίζεται μέχρι το παραπάνω έτος ηλικίας. Μετά το παραπάνω όριο ηλικίας ο μαθητής δεν υπολογίζεται στη δύναμη του και δεν επιτρέπεται να συνεχίσει την φοίτηση στο σχολείο.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τόσο στον Σύλλογο Γονέων όσο και στις Γενικές Συνελεύσεις του Συλλόγου μετέχουν αυτοδίκαια όλοι οι γονείς των μαθητών* και όχι μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη**. Επομένως, ο Σύλλογος έχει έννομο συμφέρον*** να προσκαλέσει όλους τους γονείς των μαθητών προκειμένου να συμμετέχουν στις αρχαιρεσίες για ανάδειξη του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου και τα στοιχεία μπορούν να χορηγηθούν χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεση των γονέων.

* άρθρο 53 §2 του ν. 1566/1985 όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 §1 εδ. β’ του ν.
2621/1998.
** άρθρο 1 §2 της ΥΑ του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Δ4/1998.
*** άρθρο 5 §2 ν. 2472/1997.

Τα στοιχεία που μπορεί να χορηγήσει είναι στοιχεία επικοινωνίας, δηλ. ονοματεπώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνα και λοιπά στοιχεία επικοινωνίας.

Εφόσον, σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, τόσο στον Σύλλογο Γονέων όσο και στη Γενική
Συνέλευση του Συλλόγου συμμετέχουν αυτοδίκαια ως μέλη όλοι οι γονείς των μαθητών του
σχολείου, ο σκοπός επεξεργασίας και οι αποδέκτες των στοιχείων αποτελούν κοινή γνώση του
επιμελούς πολίτη και συνεπώς το σχολείο απαλλάσσεται από την υποχρέωση ενημέρωσής
τους*.
* άρθρο 4 της Κανονιστικής πράξης ΑΠΔΠΧ 1/1999.

Εφόσον, όπως προαναφέρθηκε, στον Σύλλογο Γονέων συμμετέχουν εκ του νόμου αυτοδίκαια
όλοι οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο και στις Γενικές Συνελεύσεις του
Συλλόγου Γονέων μετέχουν αυτοδίκαια όλοι οι γονείς των μαθητών και όχι μόνον τα
εγγεγραμμένα μέλη, η χορήγηση των στοιχείων επικοινωνίας των γονέων αφορά όλες τις
δραστηριότητες του Συλλόγου, π.χ. Γενικές Συνελεύσεις, έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις,
εκδηλώσεις, ενημερωτικές ημερίδες, κ.ο.κ.

Οι σχετικές με τη συγκρότηση οργανώσεων γονέων διατάξεις εφαρμόζονται αναλογικά και για
τους Συλλόγους Γονέων των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων.

Όταν τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου, ο οποίος έχει αποφοιτήσει από το Σχολείο, έχουν αλλάξει (π.χ. αλλαγή κυρίου ονόματος λόγω βάπτισης, αλλαγή επιθέτου λόγω υιοθεσίας, αλλαγή αριθμού μητρώου αρρένων, διόρθωση ονομάτων λόγω λανθασμένης μετάφρασης για τους αλλοδαπούς, κ.ά.), πρέπει να συνταχθεί επισημειωματική πράξη με την οποία θα πιστοποιείται η αλλαγή του στοιχείου, από το λανθασμένο στο ορθό, δυνάμει ποιου εγγράφου γίνεται η αλλαγή και για ποιο λόγο. Προκειμένου να γίνει ορθά και νομότυπα η όλη διαδικασία, πρέπει να συγκληθεί ο Σύλλογος Διδασκόντων, κατά την συνεδρίαση του οποίου συντάσσεται σχετικό Πρακτικό, περί των αλλαγών και αναγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων.

Στη συνέχεια διορθώνονται και τα στοιχεία του μαθητή στο Βιβλίο Μητρώου, με ανάλογη καταγραφή της επισημειωματικής Πράξης.

Σε όλα τα ανωτέρω βιβλία και έγγραφα, που εκδίδονται βάσει αυτών, είναι απαραίτητη η αναγραφή και των παλαιών στοιχείων, καθώς και η διόρθωσή τους με επισημειωματική πράξη.

Προσοχή: Στα αποδεικτικά απόλυσης μαθητή που εκδίδονται μετά την υιοθεσία πρέπει να αναγράφονται μόνο τα νέα στοιχεία ταυτότητας που απέκτησε ο υιοθετούμενος με τη νόμιμη διαδικασία, χωρίς καμία αναφορά των παλαιών και χωρίς να σημειώνεται ο λόγος μεταβολής εφόσον δηλώνεται ότι δεν επιθυμείται η κοινοποίηση των στοιχείων αυτών. Έτσι διασφαλίζεται το απόρρητο της υιοθεσίας και το καθήκον εχεμύθειας που επιβάλλουν οι σχετικές διατάξεις.

Τέλος, τονίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν εκδίδεται νέος απολυτήριος τίτλος.

Διαβάστε σχετικά το υπηρεσιακό σημείωμα.

 

 

Με την έναρξη του σχολικού έτους, σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, γίνεται ο καθιερωμένος Αγιασμός και δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

Τα Ωρολόγια Προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων συντάσσονται με βάση τις ακόλουθες Υπουργικές Αποφάσεις:
1. Φ12/657/70691/Δ1/26-04-2016 ΥΑ (ΦΕΚ 1324/2016, τ. Β’) Ισχύει για τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία
2. Φ.12.1/545/85812/Γ1/31-8-2005 ΥΑ (ΦΕΚ 1280/2005, τ.Β΄)Υ.Α. Ισχύει για τα 1/θέσια και 2/θέσια Δημοτικά Σχολεία
3. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006 ΥΑ (ΦΕΚ 1139/2006, τ.Β΄)Υ.Α. Ισχύει για τα 3/θέσια Δημοτικά Σχολεία.
4. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σχολικό Σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.

5. Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα, κατόπιν εισήγησης του/της Δ/ντή-Δ/ντριας και απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα.
6. Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις.
7. Τα Ιδιωτικά Σχολεία ακολουθούν το εκάστοτε ισχύον ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας με τα αντίστοιχα δημόσια σχολεία. Τα θέματα σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και της παρέκκλισης που προβλέπεται στο άρθρο 4 του ν. 682/77 (244 Α΄) ρυθμίζονται με τις διατάξεις της με αρ.πρωτ. 99118/Δ1/16-6-2016 (1956Β΄/30-6-2016) Υπουργικής Απόφασης.

α. Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η, 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές. Στις σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η, 3η ώρα) ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές. Όταν ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των 14 φοιτώντων μαθητών σε 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ή είναι χαμηλότερος των 10 φοιτώντων μαθητών σε 4/θέσια και 5/θέσια δημοτικά σχολεία, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος. Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.


β. Στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου δεν προβλέπεται ορισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου ολοήμερου, αλλά ορίζεται ανά ημέρα ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος. Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών, καθώς και στον/στην Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου.


γ. Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας του σχολείου, ορίζονται: α) οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν και συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και β) ανά ημέρα, ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.

δ. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης–Προετοιμασίας το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο από τα αναφερόμενα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή και Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων. Το διδακτικό αντικείμενο των Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου.

ε. Επιπροσθέτως, για τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος ισχύουν όσα αναφέρονται στην με αριθμ. Φ12/657/70691/Δ1/26-04-2016 ΥΑ (ΦΕΚ 1324/2016, τ. Β’) και στις με αριθμ. 87776/Δ1/30-5-2016 «Προγραμματισμός λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2016-2017» και 92813/Δ1/06-06-2016 «Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2016-2017» εγκυκλίους του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας ισχύουν: η με αριθμ. Φ.52/63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦΕΚ 253, τ.Β’), (ΑΔΑ: Β4439- ΩΞ1), όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθμ. Φ12/657/70691/26-04-2016/Δ1 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1324 τ.Β’/11-05-2016), καθώς και η 87888/Δ1/30-05-2016 Εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Οι ανωτέρω θα τηρηθούν χωρίς καμία παρέκκλιση και την ευθύνη για την τήρησή τους θα την έχει τόσο ο Δ/ντής Εκπ/σης όσο και ο Δ/ντής του σχολείου.

Διεξαγωγή ερευνών, προγραμμάτων, δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων, καθώς και πρακτικών ασκήσεων φοιτητών και σπουδαστών πραγματοποιούνται στις σχολικές μονάδες μόνο μετά από την έγκριση των αρμόδιων Δ/νσεων του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σύμφωνα με τη με αριθμ. 49181/Γ2/18-5-2005 εγκύκλιο.

Για την εύρυθμη διεξαγωγή όλων των παραπάνω, απαραίτητη είναι η σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων, των Δ/ντών Εκπαίδευσης, των Δ/ντών των σχολείων, των Συλλόγων διδασκόντων και, όπου απαιτείται, σύμφωνη γνώμη των γονέων των μαθητών.
Στις περιπτώσεις διεξαγωγής των πρακτικών ασκήσεων φοιτητών, οι εκπαιδευτικοί κάθε τάξης παρευρίσκονται υποχρεωτικά μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και είναι υπεύθυνοι για όλη την εκπαιδευτική διαδικασία και την ασφάλεια των μαθητών.
Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δε δίνονται στοιχεία των μαθητών σε πρόσωπο ή φορέα.
Για την παρουσία ειδικών επιστημόνων, καλλιτεχνών κ.λ.π. στα σχολεία, στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού, ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4, του άρθρου 13 του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161 τ. Α΄).
Η πρακτική άσκηση των φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε. των Πανεπιστημίων πραγματοποιείται σε σχολεία που είναι ορισμένα με Υπουργικές Αποφάσεις.
Στην περίπτωση αιτημάτων για ορισμό επιπλέον σχολείων, το αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου υποβάλλει το αίτημά του στην αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠ.Π.Ε.Θ., προκειμένου να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση.
Αιτήματα τα οποία προέρχονται από εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης σχετικά με την πραγματοποίηση ρεπορτάζ, ταινιών κλπ σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, υποβάλλονται στη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Στην περίπτωση που χορηγείται από το ΥΠ.Π.Ε,Θ. η σχετική άδεια, η όλη διαδικασία της καταγραφής από τα Μ.Μ.Ε οριοθετείται από τους κανόνες δεοντολογίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Στα συστεγαζόμενα σχολεία όπου ο αριθμός μαθητών του Ολοήμερου Προγράμματος είναι μικρός, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Π.Ε., συγκροτούνται κοινά τμήματα:
α) Πρόωρης Υποδοχής και
β) Ολοήμερου Προγράμματος
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων συνεδριάζουν και ορίζουν από κοινού υπευθύνους Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και υπεύθυνο Πρόωρης Υποδοχής στην περίπτωση κοινού τμήματος. Σε περίπτωση διαφωνίας, η λύση δίνεται με την παρέμβαση του Σχολικού Συμβούλου και του Διευθυντή Π.Ε.

Από τους Δ/ντές και Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων τηρείται το ημερολόγιο σχολικής ζωής, όπως ορίζεται από το άρθρο 6 του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α΄). Πρόσβαση στο περιεχόμενο του συγκεκριμένου βιβλίου έχει το διδακτικό προσωπικό του σχολείου. Στο Ημερολόγιο σχολικής ζωής καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ.

Ισχύουν όσα αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 11 και στην παρ. 1 του άρθρου 13 του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α΄), καθώς και στα άρθρα 37,38 και 39 της Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υ.Α.
Οι γονείς και οι κηδεμόνες επισκέπτονται το σχολείο κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς και εκτάκτως, όταν κρίνεται αναγκαίο, ύστερα από συνεννόηση και επικοινωνία μαζί τους.
Η λειτουργία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων πραγματοποιείται με το πέρας του σχολικού προγράμματος. Σε ειδικές περιπτώσεις, μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων μπορούν να παρευρίσκονται στο σχολείο κατά τη λειτουργία του, ύστερα από συνεννόηση με τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας.

Απαραίτητη είναι η συνεργασία μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Οι Περιφερειακοί Δ/ντές Εκπ/σης δίνουν τις βασικές κατευθύνσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιφέρειάς τους. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση συναντήσεων μεταξύ των Σχολικών Συμβούλων και των Δ/ντών Εκπ/σης για το σχεδιασμό και την οργάνωση των επιμέρους θεμάτων των σχολικών μονάδων.
Στη συνέχεια, τα παραπάνω στελέχη της εκπαίδευσης πραγματοποιούν συναντήσεις με τους Δ/ντές των σχολείων, με τους οποίους συνεργάζονται στο πλαίσιο της παροχής ενημέρωσης, οδηγιών και κατευθύνσεων. Οι συναντήσεις αυτές επαναλαμβάνονται κατά τακτά χρονικά διαστήματα, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 14 του ΠΔ 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α΄), οι Σχολικοί Σύμβουλοι, κατά το χρονικό διάστημα από 2 έως 9 Σεπτεμβρίου, διοργανώνουν και πραγματοποιούν συναντήσεις και σεμινάρια με τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς τους με σκοπό την παροχή ενημέρωσης, την επικαιροποίηση και αναβάθμιση της παιδαγωγικής και διδακτικής πράξης. Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών, στις επιμορφωτικές αυτές συναντήσεις, είναι υποχρεωτική. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι διοργανώνουν ειδικά επιμορφωτικά σεμινάρια για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, στην αρχή κάθε σχολικού έτους με απώτερο στόχο τη διευκόλυνση του έργου τους που μόλις ξεκινά.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι επισκέπτονται τακτικά και καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους τα σχολεία περιοχής ευθύνης τους, τόσο του πρωινού όσο και του ολοήμερου προγράμματος, ώστε να παρακολουθούν τον αρχικό προγραμματισμό, να ενημερώνονται για το εκπαιδευτικό έργο, να παρεμβαίνουν διαμορφωτικά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, να συζητούν με τους εκπαιδευτικούς τις αναγκαίες αναπροσαρμογές και να δίνουν τις απαραίτητες οδηγίες και κατευθύνσεις.

Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό σε σχολικές μονάδες Π.Ε προβλέπεται στις Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, (ΦΕΚ1507/2006,τ.Β΄) και Φ.12/622/129803/Γ1/16-9-2013 (ΦΕΚ 2451,τ.Β΄) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών-Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Στα δημοτικά σχολεία κάθε διδακτικό αντικείμενο διδάσκεται αποκλειστικά από έναν/μία εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ70 ή από έναν/μία εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας όταν πρόκειται για τα μαθήματα των ειδικοτήτων που προβλέπονται στο ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα. Εξαίρεση αποτελούν τα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά - Μουσική-Θεατρική Αγωγή) και η Ευέλικτη Ζώνη-Βιωματικές Δράσεις τα οποία μπορούν να ανατίθενται σε περισσότερους από έναν/μία εκπαιδευτικούς. Μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, υπεύθυνος/-η τμήματος ορίζεται ο/η εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 του τμήματος. Προτείνεται ως παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με τη σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας, συνεχόμενης ή μη.
Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο εκπαιδευτικό.
Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (π.χ. χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος/-η, αναπληρωτής/-τρια, αποσπασμένος/-η,) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει στις 8.00 με την προσέλευση των μαθητών στο χώρο του σχολείου. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές στις εισόδους του σχολείου και οι γονείς–συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών (8.00-8.10) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου ουδείς άλλος εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στις 8.10, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων κλείνουν οι είσοδοι και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο και τα τμήματα ή τις τάξεις επιτηρούν οι διδάσκοντες σε αυτά την 1η διδακτική ώρα. Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων ο Διευθυντής του σχολείου ή αναπληρωτής του ή μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων προβαίνει σε πιθανές ανακοινώσεις-οδηγίες που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την μαθητική ζωή της συγκεκριμένης μέρας ή και σε γενικότερα θέματα. Μετά το πέρας της συγκέντρωσης οι μαθητές κατά τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στις αίθουσές τους συνοδεία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την 1η ώρα.

Τέλος εφαρμόζονται οι προβλέψεις του ΠΔ 201/98 (ΦΕΚ 161 τ. Α΄), άρθρο 13, παρ. 5, εδάφ. α και β και παρ. 10, εδαφ. δ.

Η παρ. 8, του άρθρου 13, του Π.Δ 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α΄) αναφέρεται σε θέματα άσκησης παιδαγωγικού ελέγχου στους μαθητές του δημοτικού σχολείου.

Στην παρ. 3, του άρθρου 13, του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161 τ. Α΄) αναφέρονται οι προϋποθέσεις και οι όροι για την πραγματοποίηση εκδρομών και διδακτικών επισκέψεων στα δημοτικά σχολεία.

Για τη χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών μέσα στο χώρο του σχολείου ισχύει η με αριθμ. πρωτ. 137003/Δ1/25-08-2016 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ με θέμα « Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στην Α’/θμια Εκπαίδευση».

Τα προσωπικά στοιχεία των μαθητών διορθώνονται στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου σύμφωνα με τη με αρ. Φ.6/277/56425/Γ1/17-5-2011 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για την έκδοση αποδεικτικών απολύσεως ή πιστοποιητικών σπουδών, εξαιτίας της απώλειας αντίστοιχων «τίτλων σπουδών» ισχύει η με αριθμ. 116153/Γ2/17-10-2007 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 131024/Δ1/08-08-2016 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2687/2016, τ. Β΄) με θέμα: «Ρυθμίσεις Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) - Ίδρυση Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ, Ενισχυτικών Φροντιστηριακών Τμημάτων ΖΕΠ και Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων ΖΕΠ (Δ.Y.Ε.Π. ΖΕΠ) σε σχολικές μονάδες Π.Ε.» ορίζονται ως Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) όλες οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις οποίες εντάσσονται σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ (ΤΥ ΖΕΠ), Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα Ζ.Ε.Π (Εν. ΦΤ ΖΕΠ) και Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων ΖΕΠ (Δ.Υ.Ε.Π ΖΕΠ) και θεσπίζονται οι διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων ΖΕΠ (Δ.Υ.Ε.Π. ΖΕΠ).
Η ίδρυση και λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ και των Ενισχυτικών Φροντιστηριακών Τμημάτων ΖΕΠ έχει ως στόχο την συμμετοχική – ενεργητική και αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας (Ρομά, Αλλοδαπών, Παλιννοστούντων, Προσφύγων, Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων κτλ.), ώστε στη συνέχεια αυτοί να ενταχθούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η ίδρυση και λειτουργία των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων ΖΕΠ (Δ.Υ.Ε.Π ΖΕΠ) στοχεύει στην εκπαιδευτική στήριξη των παιδιών προσφύγων μέσω: της εκμάθησης των ελληνικών ως δεύτερης/ξένης γλώσσας της οργάνωσης προγραμμάτων, εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και δραστηριοτήτων
Με βάση την με αριθμ. 43255/Δ2/16.03.2015 εγκύκλιο με θέμα: «Καταγραφή και αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής» οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι των δημόσιων σχολείων συμπληρώνουν στο πληροφοριακό σύστημα myschool πεδία που αφορούν σε δημογραφικά στοιχεία (ιθαγένεια) και στοιχεία του οικογενειακού περιβάλλοντος ( επάγγελμα πατέρα ).

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.7/549/97335/28-8-2012 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ., για την εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών με τέκνα υποχρεωτικής εκπαίδευσης και χαμηλά εισοδήματα ισχύουν όσα αναφέρονται στο άρθρο 27 του Ν. 3016/17-5-2002 (ΦΕΚ 110, τ. Α΄), στην παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν. 3879/21-9-2010 (ΦΕΚ 163, τ. Α΄) με την οποία αντικαθίσταται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 27 του Ν. 3016/17-5-2002 (ΦΕΚ 110, τ.Α΄), καθώς και στη με αρ. 2/46354/0026 (ΦΕΚ 2204/2012, τ. Β΄) Υ.Α.

Για κάθε θέμα που παρουσιάζεται στα σχολεία και δεν επιλύεται σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, θα ενημερώνεται άμεσα ο Περιφερειακός Δ/ντής Π.Ε & Δ.Ε και ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε από τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Δ/ντές Π.Ε, οι οποίοι και θα δίνουν σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπισή του.

Το ζήτημα των κατ΄ οίκον εργασιών διασαφηνίζεται με τις με αριθμ. Φ.12/428/85241/Γ1/18-8-2003 και Φ.12/342/35602/Γ1/9-5-2005 εγκυκλίους του ΥΠ.Π.Ε.Θ με θέμα: «Κατ’ οίκον εργασίες».
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι κατά τις επισκέψεις στα σχολεία ευθύνης τους, ενημερώνονται και δίνουν τις κατάλληλες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς των σχολείων για τις κατ’ οίκον εργασίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρέπει να αποφεύγεται το πλήθος των εργασιών, οι οποίες δε συμβάλλουν στην ποιοτική πρόσληψη της γνώσης, στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και σίγουρα δεν υποβοηθούν τον μαθητή στην οικοδόμηση τόσο των κατώτερων (γνώση, κατανόηση, εφαρμογή) όσο και των ανώτερων (ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση) βαθμίδων της γνωστικής ταξινομίας.
Επισημαίνεται ότι οι φωτοτυπημένες εργασίες πρέπει να περιορίζονται στις ελάχιστες απαραίτητες (επαναληπτικές-εμπεδωτικές κεφαλαίων).

Για τα θέματα της επιτήρησης των μαθητών τηρούνται χωρίς καμία παρέκκλιση όσα αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 του Π.Δ 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α΄), στην παράγραφο 18 του άρθρου 36 της με αριθμ.Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υ.Α και στη με αρ. Φ.350/12/59201/Δ1/7-5-2008 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Ο αριθμός των εφημερευόντων εκπαιδευτικών καθορίζεται σε σχέση με το χώρο επιτήρησης με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Αντίγραφο του πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων με τα ονόματα των εφημερευόντων, τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους αναρτάται στο γραφείο του Δ/ντή και των εκπαιδευτικών.
Για την επιτήρηση των μαθητών μέσα στην τάξη την ευθύνη έχει ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα (ΠΔ 201/98, άρθρο 13, παρ.2, εδαφ. θ).

Με σκοπό να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, στην με αριθμ. 2368/Γ2/9-1-2007 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ., αναφέρονται τα εξής:
Οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών με ευθύνη των γονέων).

Η διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου των εκπαιδευτικών γίνεται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83/2016, τ.Α’) με θέμα: «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».

Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού εφαρμόζεται το άρθρο 36, παρ. 25 της Φ.353.1./324/105657/Δ1/8-10-02, (ΦΕΚ 1340 τ. Β΄)Υ.Α., το άρθρο 29, παρ. 8 της ιδίας Υ.Α., καθώς και το άρθρο 13, παρ. 8, του Νόμου 1566/85.
Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού το ωράριο αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο δε διαφοροποιείται από το προβλεπόμενο, όπως αυτό ορίζεται στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας.
Ο τρόπος κάλυψης έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αποφασίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του συλλόγου διδασκόντων στην πρώτη συνεδρίαση του σχολικού έτους και δύναται να τροποποιείται κατά περίπτωση όταν κρίνεται αναγκαίο. Την ευθύνη υλοποίησης της απόφασης έχει ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας.

Η φοίτηση των μαθητών καταγράφεται σε καθημερινή βάση από τον εκπαιδευτικό της τάξης, (ΠΔ 201/98, άρθρο 11, παρ. 2, εδαφ. α) στο πλαίσιο της επικοινωνίας σχολείου - οικογένειας.
Σε περίπτωση αδικαιολόγητων απουσιών μαθητών, ακολουθούνται όσα προβλέπονται στο ΠΔ 201/98, (άρθρο 11, παρ. 2, εδαφ. α και β).

Για τη μεταφορά μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει η με αριθμ. 24001/14-06-2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1449, τ. Β΄).

Για την αξιολόγηση των μαθητών και την επανάληψη τάξης στο δημοτικό σχολείο ισχύουν όσα προβλέπονται από τα Π.Δ. 8/1995 (ΦΕΚ 3, τ.Α’) & Π.Δ. 121/1995 (ΦΕΚ 75, τ. Α’).
Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση επανάληψης τάξης από μαθητή, θα πρέπει να τηρούνται όλα όσα προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία (ενημέρωση του οικείου Σχολικού Συμβούλου, πλήρης και συνεχής ενημέρωση και συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή).

Για την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών ισχύουν όσα προβλέπονται από την παρ. 11 του άρθρου 13, του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161, τ.Α΄), από τις με αριθμ. : Γ1/219/13-3-2001(ΦΕΚ 277, τ.Β΄) και Φ.10/84/Γ1/480/21-6-2001(ΦΕΚ 863,τ.Β΄)Υ.Α. και τις με αριθμ. Φ.10/592/115806/Γ1/7-10-2011 (ΑΔΑ: 45ΠΧ9-ΧΜΘ) και Φ.10/610/118443/Γ1/14-10-2011 (ΑΔΑ:45O79-ΦΡΘ) εγκυκλίους του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Το περιεχόμενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων καθώς και κάθε εκπαιδευτικού υλικού, έντυπου και ηλεκτρονικού, το οποίο προέρχεται από διάφορους οργανισμούς, οργανώσεις, φορείς ή ιδιώτες, δεν ανακοινώνεται στους μαθητές χωρίς τη σχετική έγκριση από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σύμφωνα με τη με αριθμ. 144456/Γ2/20-12-2005 εγκύκλιο.

Σε ό, τι αφορά τον εμβολιασμό των μαθητών ισχύει η με αρ. πρωτ: Φ.6/451/115136/Γ1/16-09-2010 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε μαθητές, εντός του σχολικού ωραρίου, ισχύουν όσα αναφέρονται στην με αρ. Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για την εγγραφή και την υποστήριξη της σχολικής φοίτησης των μαθητών Ρομά ισχύουν: η με αρ. Φ.4/155/Γ1/1237/11-9-96, (ΦΕΚ 893, τ.Β΄)Υ.Α. και οι με αρ. πρωτ. 116184/Γ1/10-9-2008, Φ.3/960/102679/Γ1/20-8-2010 και 180644/Γ1/26-11-2013 εγκύκλιοι του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για τα δικαιώματα παιδιών-μαθητών των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλειά τους ισχύει η με αριθ. : Φ7 /517/127893/Γ1/13.10.2010 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για το θέμα της μεταφοράς της σχολικής τσάντας των μαθητών του δημοτικού σχολείου, ισχύουν τα αναφερόμενα στη με αρ. Φ.7/531/129567/Γ1/15-10-2010 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει το παραπάνω. Οι έχοντες την αρμοδιότητα να κλείσουν ένα τμήμα ή ολόκληρη τη Σχολική Μονάδα είναι:

  • Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, μετά από πρόταση των Σχολικών Συμβούλων, για επιμορφωτικούς λόγους (*1)
  • Ο Δήμαρχος, λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, για Σχολική Μονάδα που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου (*2)
  • Επίσης, κλείνει η Σχολική Μονάδα σε περίπτωση που χορηγείται άδεια σε όλους τους εκπαιδευτικούς από τον/την Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης (π.χ. συνδικαλιστική άδεια για πραγματοποίηση Συνέλευσης του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών)

(*1) Π.Δ. 200, άρθρο 12, § 1 & Π.Δ. 201, άρθρο 14, § 1 (ΦΕΚ161/Α/1998)

(*2) Νόμος 3852,κεφ. ΣΤ, άρθρο 94, εδ. 4, § 27 (ΦΕΚ87/Α/2010)

Σύμφωνα με το νόμο 3500/2006 - ΦΕΚ 232/Α'/24.10.2006

Για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας και άλλες διατάξεις.

Αρθρο 23

Υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών

1. Εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο οποίος, κατά την εκτέλεση του εκπαιδευ­τικού του έργου, με οποιονδήποτε τρόπο πληροφορείται ή διαπιστώνει ότι έχει διαπραχθεί σε βάρος μαθητή έγκλημα ενδοοικογενειακής βίας, ενημερώνει, χωρίς καθυστέρηση, τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας ανακοινώνει, αμέσως, την αξιόποινη πράξη στον αρμόδιο εισαγγε­λέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, ή στην πλη­σιέστερη αστυνομική αρχή.

Την ίδια υποχρέωση έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι διευ­θυντές των ιδιωτικών σχολείων, καθώς και οι υπεύθυνοι των πάσης φύσεως Μονάδων Προσχολικής Αγωγής.

2. Κατά την προδικασία και τη διαδικασία στο ακρο­ατήριο, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, ο οποίος ανακοίνωσε την αξιόποινη πράξη στις παραπάνω αρμό­διες αρχές, και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος την πληρο­φορήθηκε ή τη διαπίστωσε, καλούνται να εξετασθούν ως μάρτυρες, μόνο αν η πληροφορία δεν αποδεικνύεται με οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό μέσο.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το Ευρετήριο Ισχύουσας Νομοθεσίας για την Κακοποίηση και Παραμέληση Παιδιών.

Wednesday the 24th. Σχεδιασμός / Υλοποίηση / Ενημέρωση: Σοφία Κονταξάκη, Δρ Μηχανικός Η/Υ ΕΜΠ - Ενημέρωση: Αντρέας Κατσαούνης, Δάσκαλος - Ενημέρωση: Στέλλα Λιλή, Προϊσταμένη Διοικητικών Θεμάτων - Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας (Σχ. έτος 2016-2017).. Joomla 3.0 templates. All rights reserved.