Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

Αγαπητέ/τη συνάδελφε/ συναδέλφισσα,

Ήδη η ψηφιακή τεχνολογία (ηλεκτρονικοί υπολογιστές,ιστοσελίδες, τάμπλετ, διαδραστικοί πίνακες, εφαρμογές, κ.λπ.) έχει καταλάβει σημαντικό χώρο στην εκπαίδευση και στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει εισέλθει στην καθημερινότητά μας με εφαρμογές, όπως για παράδειγμα το ChatGPT και την ενσωμάτωσή του στον φυλλομετρητή Microsoft Edge. Η τεχνολογική εξέλιξη είναι αναμενόμενο να επηρεάσει την Εκπαίδευση και τη Μαθησιακή Διαδικασία.

Στην έρευνα αυτή, που διεξάγει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθεί ο βαθμός και το εκπαιδευτικό πλαίσιο διείσδυσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση. Ειδικότερα, η έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη επηρεάζει ήδη την Εκπαίδευση και την μαθησιακή διαδικασία, τις αντιλήψεις μας, τις προσδοκίες και τους φόβους μας. Απώτερος στόχος είναι να προσδιοριστούν οι δικλείδες ασφαλείας για την θετική πολιτική, κοινωνική και εκπαιδευτική επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η έρευνα είναι εθελοντική και ανώνυμη. Τα δεδομένα θα συγκεντρωθούν με ανώνυμο Ερωτηματολόγιο μέσω της πλατφόρμας Google Form από 10-12-2023 μέχρι 20-12-2023. Μετά την στατιστική επεξεργασία τους, τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε Διεθνές Συνέδριο και θα αναρτηθούν στην Ιστοσελίδα της Δνσης Π.Ε. Ηλείας για ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών της περιοχής μας και όχι μόνο.

Το Ερωτηματολόγιο της έρευνας περιλαμβάνει 47 ερωτήσεις επιλογής μεταξύ του Καθόλου, Λίγο, Πολύ, Πάρα Πολύ ή του Ναι, Όχι:

Ενότητα Α:     Γνώσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη (9 ερωτήσεις)

Ενότητα Β:     Η εκπαιδευτική χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (14 ερωτήσεις)

Ενότητα Γ:     Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση (2 ερωτήσεις)

Ενότητα Δ:     Ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα για την εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση (8 ερωτήσεις)

Ενότητα Ε:     Φόβοι για αρνητικές συνέπειες από την εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση (9 ερωτήσεις)

Ενότητα Ζ:     Στάσεις και ανάγκες των εκπαιδευτικών ως προς την εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση (5 ερωτήσεις)

Ο εκτιμώμενος χρόνος συμπλήρωσής του είναι περίπου 10 λεπτά.

Η συμμετοχή στη συγκεκριμένη έρευνα κάθε εκπαιδευτικού, κάθε ειδικότητας και κάθε ηλικίας, είναι σημαντική για την πρώτη στην Ελλάδα διερεύνηση του θέματος, γι’ αυτό και σας καλούμε να συμμετάσχετε όλοι και όλες.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScIsOz0P__bcr3yzgwWUsSQAXvzIVULO7sYv0XFCjPlatLF_w/viewform

Οι συνεργάτες μου και εγώ προσωπικά σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την εθελοντική συμβολή σας!

                                                                                                                                                                                    Ο Διευθυντής Π.Ε. Ηλείας

                                                                                                                                                                                         Ανδρέας Καρατζάς